Thursday, July 30, 2009

崩溃

Yesterday, I was damn frustrated because of my stupid homework.
I don't know how to do and all of a sudden I feel I'm so useless and I just don't know what to do.
So, mum suggested that I should drop bk to at least lighten my burden. I'm very very tired.
I'm tired of studying.
Why am I suffering so much that I can't finish my homework?
Now, not only that, I don't even know how to do.
I can't catch up for almost all the subjects.
Wanted to talk a lot, but I have forgotten everything.
Yesterday, I really don't know what should I do. I was lying on the floor, helpless...
I didn't want to talk to anyone neither my mum nor my friends.
Then, I cried.
People used to say I'm so weak, not tough enough.
When I face problems, I will cry.
Wonder how am I going to face my college life or even working in the future.

突然好想写华语。
我实在找不到自己,很无助。我不知道以前那不轻易放弃,为了得到好成绩而努力的我去了哪里。我顿时觉得很辛苦。功课的压力,朋友的问题,比赛的压力,父母的唠叨,把我压得真的快喘不过气来。有些人会想,只不过是那么小事,干嘛要这么紧张?功课做不完可以怎样,不就慢慢来啦!烦也没有用!觉得这句话没错吗?对我来说,我不懂什么叫慢慢来了!当你永远都做不完时,而前面还有一大堆的东西等着你,你就知道什么叫恐怖。我现在对着满桌子的功课,已经厌倦了!
可能我的朋友们你们都有这样的问题,而你们都能面对它。我则是比较弱的那一位。懒惰,贪玩的性格让我走不下去。我很辛苦。我不知道自己可以怎样。现在,什么事情我都会不爽,我不想读书了。这所有的问题都因为我懒惰,我真的不懂可以怎样改掉这性格。我功课都做不完,还读什么书,考什么试啊!
中三和中四的分别很大。中四的读书日子,你永远不会有休息的一天。你会和我说,这都是我累积成的功课。每天都有补习,难道你们都不觉得累吗?我连看电视的时间都牺牲了。我真的很累很累,我好想放弃了!! 没有人会明白我心里有多么的难受!

为什么我还那么得空在这里浪费时间? 让我告诉你吧,我太笨了,每一科我都跟不上,现在的我脑里一片空白,我还要做什么功课?还要慢慢来做什么?等死?
讲了一大堆的谎话,参加比赛的稿,十多篇我要怎么背?对你的确给了我很多时间! 又是因为我懒惰?我真的就是那么懒吗?何谓懒?那些不上课只顾着惹事的人不是懒吗?而我就是他们哪一类的?
比赛,还去比什么你告诉我?我没心读那两本书,试过晚上都会提醒自己要记得读,但当我赶了功课,我都精疲力尽了!还读什么?怎样读啊?我不会安排自己的时间???
随便吧,总之什么都可以用在我身上。我什么都不会就对了!

我不敢参与你们,因为你们都是勤劳的人,而我不是属于你们的。我不知道自己在哪里,我真的很累了!

still pray for what?
I never go church, never read bible, never pray, still got what to say?
I'm just lost.
I don't know how to go back to You. I DON'T KNOW WHAT TO DO!!!!!!!!!!!!!!!

5 comments:

  1. PMR= Peperiksaan Mutu Rendah
    SPM= Sijil Paling Menyusahkan
    STPM= Sijil Paling Tak Mudah

    ReplyDelete
  2. jolene,although i not very frenz wif u and mayb u even dunno me...but still wanna say jia you u so smart,dun afraid de future...gambateh...

    ReplyDelete
  3. forgot to wish u happy birthday too...although a little bit late,hope u dun mind...happy birthday and jia you o^^

    ReplyDelete
  4. thx ya. but i would like to tell u, im not smart. don't know how to continue anymore.

    ReplyDelete